Tak Mengaku Bangla Dalam Kes Pukul Orang

Kejadian berlaku di Jalan Tebrau, Johor Bahru. Masa mula-mula tengok video orang gaduh ni tajuknya ada sebut Bangladesh.

Korang tengoklah sendiri video ni.


Tak tahulah aku apa kes dorang ni. Seorang ketuk guna batang besi dan yang sorang lagi terbaring/tertiarap tak dapat buat apa-apa.

Petikan dari Berita Harian

JOHOR BAHRU: Lelaki dicari polis berhubung kes pergaduhan di Jalan Tebrau, di sini, sudah ditahan kira-kira jam 7.20 malam kelmarin.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan (JBS), Asisten Komisioner Mohd Padzli Mohd Zain, berkata berdasarkan akuan lisan, suspek mendakwa diri adalah warga Iraq dan bukan Bangladesh sebagaimana dilaporkan sebelum ini.

Beliau berkata, pemeriksaan mendapati suspek berusia 41 tahun yang diberkas di kaki lima hadapan premis di Taman Sri Tebrau itu tidak memiliki sebarang dokumen peribadi.

"Polis turut merampas sebatang besi panjang dipercayai senjata digunakan untuk memukul mangsa dalam kes itu," katanya dalam satu kenyataan, di sini.

Dalam insiden yang rakaman videonya tular melalui media sosial itu, seorang lelaki warga tempatan berusia 39 tahun dilaporkan cedera di bahagian kepala, lengan dan kaki.

Siapa yang dipukul?
Lelaki warga tempatan yang dipukul. Apa punca kena pukul? Tak tahu.

Aku tengok kat video tu adalah beberapa orang berdiri jadi saksi. Tengok je tak tolong mangsa pun mungkin sebab takut kena pukul?

Apa-apa hal, pihak polis dah tangkap lelaki yang memukul tu. Lelaki tu tak mengaku Bangla sebab katanya asal Iraq. Dokumen pulak takde nak membuktikan dia orang Iraq.
 
Orang macam ni mana boleh dibiarkan. Tak kiralah Bangla atau Iraq. Warga tempatan pulak tu yang dicederakan.

Apa motif dia cederakan orang tu?


Sumber

Lelaki ditahan kes gaduh dakwa diri warga Iraq bukan Bangladesh

Comments

  1. boleh percaya ke warga iraq?ntah2 bangla..bukan main samseng lg pukul org tengah jalan,dah la xde pasport..baik htr pulang balik p negara asal😠

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polis yang kata dia orang Iraq. Bangla atau Iraq baik dia dikeluarkan dari Malaysia.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Siapakah Sarjan Hassan yang Sebenar?

Kalaulah Aku Owner TM Unifi..

Kenapa Negara Luar Suka Tiru Kita?