Abam Bocey Meninggal Dunia

Berita sedih bagi peminat-peminat Abam Bocey. Arwah tidak sedarkan diri sewaktu dikejutkan untuk solat Subuh. Tarikh beliau meninggal ialah 10 February 2020, Innalillah.

Abam Bocey dalam kenangan.
Menurut Ali Puteh, abangnya tidak sedarkan diri setelah diberitahu oleh kakak iparnya.

"Isteri Abam, hubungi saya dan beritahu abang saya tidak sedarkan diri. Saya bergegas ke kediaman Abam dan ya, dia sudah tidak bernafas." Kata Ali yang gagal mengawal emosi.

Nor Hidayah sebagai isteri Abam mengesahkan perkara tersebut.

Abam dan Nor Hidayah berkahwin pada 2017 dan dikurniakan seorang anak lelaki, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey bin Syed Umar Mokhtar Al-Juffrey, 5 bulan. Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar bin Syed Mohd Redzuan, 32, merupakan seorang pelawak, pelakon dan ahli kumpulan Bocey bersama Fad dan Acey.

Sewaktu arwah Abam hidup, aku paling suka lawak dia dalam kumpulan Bocey. Aku pun tumpang sedih juga walaupun tak sesedih macam ahli keluarga dan kawan-kawan rapat dia. Bak kata pepatah, berat mata memandang, berat lagi bahu memikul.

Mari kita sedekahkan al-Fatihah untuk arwah Syed Umar Mokhtar.

Source

Comments

Popular posts from this blog

Siapakah Sarjan Hassan yang Sebenar?

Kalaulah Aku Owner TM Unifi..

Kenapa Negara Luar Suka Tiru Kita?