Perkataan "Godlike" Mesti Dibuang dari Dota 2

Sebenarnya ada lagi game lain yang salah guna perkataan "God". Kenapa dari Dota sampai ke Dota 2, dorang masih guna perkataan "godlike"?

Usaha baik dari FirePickle di Steam Community. 
Godlike or above Godlike.

Dear people,

None is equal to God and none is above him, He is above everything. Please employees of Valve could you remove these 2 texts from Dota 2. it doesn't exist and texts which contain shirk (describing a partner to God.) None is like our Lord. Please change it with something like annihilation or Ownage or whatsoever but please no shocking texts which are really bad.

Kind regards,

Ada juga hamba Allah yang berusaha minta pihak pembuat game Dota 2 ganti perkataan Godlike kepada perkataan lain. Apa yang susah sangat nak tukar perkataan tu? Takut apa?

Tukar je lah. Ganti dengan Marvellous atau Crazy atau Powerful atau apa-apa je selain Godlike.


Masa jahil dulu aku main Dota yang lama memang ada juga ayat Godlike. Aku cukup tak suka ayat tu. Bertambah benci kalau ada budak-budak yang kata "Ha.. tengok ni aku dah Godlike!"

Bagi korang yang tak tahu pasal Dota, aku bagitau secara ringkas ya?

Kalau nak main game ni kena pilih satu karakter dulu. Maximum players ialah 10 orang, maknanya satu team ada 5 orang. Kalau korang "mati" dalam game ni, korang akan "revive" semula dalam tempoh tertentu dan boleh sambung berlawan.

OK back to story pasal Godlike dalam Dota 2..

Dah bertahun-tahun aku tak main game Dota. Dota 2 pun aku tak main sebab aku tak nak pembuat game ni sewenang-wenangnya nak bagi "Godlike" kepada pemain yang dapat bunuh 9 kali tanpa mati. Kalau bunuh 10 kali tanpa mati diberi panggilan "Beyond Godlike" pulak!

Aku rasa lebih baik kita sebagai umat Islam tinggalkan game Dota 2 dan game-game lain yang salah guna perkataan "God". Terus-terang aku cakap, dorang tak boleh survive kalau kebanyakan umat Islam tak nak main game dorang.

Bukan tak boleh main game tapi pilihlah game yang takde unsur-unsur syirik. Ada banyak cuma kena cari je. Contohnya Angry Bird dan PUBG (Player Unknown Battle Ground).

Source

Comments

Popular posts from this blog

Siapakah Sarjan Hassan yang Sebenar?

Kalaulah Aku Owner TM Unifi..

Kenapa Negara Luar Suka Tiru Kita?