Isteri Benci Suami Terlalu Baik?

Kalau isteri minta cerai sebab tak tahan dengan suami yang terlalu jahat tu biasalah. Selalu kena pukul je mana boleh tahan kan? Persoalan sekarang, macam mana pulak boleh ada isteri yang minta cerai sebab suami terlalu baik?


Terlalu baik macam mana tu sampai berlaku keretakan rumahtangga? Suami terlalu mesra alam sampai anak dara atau janda terpikat? Terlalu baik sampai orang ambil kesempatan ambil duit dan harta benda suami?

Ini yang aku nak kongsikan satu berita dari luar negara. Beritanya bahasa orang putih tapi aku terjemah dan ceritakan semula dalam bahasa Melayu ikut style aku.

Di UAE (United Arab Emirates), ada seorang isteri buat tuntutan cerai ke atas suaminya yang terlalu baik. Menurut isteri tersebut, kebaikan suaminya menyebabkan dia rasa seperti hidup di neraka.

Suaminya selalu bagi hadiah dan tolong buat kerja rumah. Selain itu suaminya juga seorang pemaaf. Tiada kesalahan isterinya yang tidak dimaafkan.

Sewaktu isterinya merungut pasal suami yang kelihatan gemuk, suaminya terus berusaha keras untuk kurangkan berat badan. Akibat diet dan rejim senaman yang ketat, kaki suaminya patah.

Perkara tersebut langsung tidak memuaskan hati si isteri. Si isteri mengharapkan sangat ada pertengkaran dengan suaminya. Namun suaminya terlalu baik untuk dibawa bertengkar.

Si isteri cukup tertekan sebab langsung tak pernah ditengking oleh suaminya. Setahun perkahwinan tanpa pergaduhan amat memeritkan bagi si isteri.

Sang suami pula memohon di mahkamah agar tuntutan cerai isterinya digugurkan.


Tamatlah berita tersebut...

Maknanya orang perempuan ni suka gaduhlah? Kalau setahun berkahwin takde pertengkaran dengam suami maknanya tak bahagialah?

Aduhai, perempuan...perempuan...

Suami kalau boleh nak elak pertengkaran tapi..

Aduhai, isteri...isteri...

Source

Comments

Popular posts from this blog

Siapakah Sarjan Hassan yang Sebenar?

Kalaulah Aku Owner TM Unifi..

Kenapa Negara Luar Suka Tiru Kita?